Povežite se s nama:
 
Poruka

Characther Merchandising i žigovnopravna zaštita

Dragan Zlatović, dipl.iur.
Ravnatelj Šibenskog kazališta

UDK: 347.772
Ur.: 27. prosinca 2002.
Pr.: 9. siječnja 2003.
Izvorni znanstveni članak

Suvremena je i raširena praksa upotreba znakova i simbola, žigova, elemenata umjetničkih kreacija ili karakterističnih značajki stvarnih ili izmišljenih osoba radi promocije prodaje proizvoda ili korištenja usluga.
Character merchandising se definira kao praksa korištenja od strane kreatora lika, stvarne osobe ili neke druge ovlaštene osobe, imena i/ili slike popularnog lika,bilo realnog ili izmišljenog, radi promocije na drugačiji način svakodnevnih materijalnih proizvoda. To je multimilijunska poslovna aktivnost.
U ovom članku autor raspravlja mogućnosti žigovnopravne zaštite character merchandisinga. Marchandising se može štititi postojećim pravnim sredstvima, te nije potrebno donositi posebne propise na ovom području. Žig također predstavlja modalitet podesan za zaštitu znaka korištenog u merchandising svrhe. Osobna temeljna obilježja fiktivnih likova mogu biti, pod određenim uvjetima, registrirana kao žigovi. Problemi ovakve zaštite mogući su kod zaštite obilježja stvarnih osoba. Posebno se razmatraju rješidbe američkih, britanskih i njemačkih sudova na ovom području.

Ključne riječi: character merchandising, žig, žigovna zaštita, pravo intelektualnog vlasništva, izmišljeni likovi.

* Uvodni dio ovog rada objavljen je u članku istog autora " Autorskopravna zaštita fiktivnih likova" u Zborniku Hrvatskog društva za autorsko pravo, vol. 2., 2001.

 
.