U fokusu istraživanja nalazile su se preferencije budućih zaposlenika prije neposrednog ulaska na tržište rada s obzirom na motive koji čine izbor nečije karijere više ili manje atraktivnim i u odnosu na status društvene odgovornosti potencijalnog poslodavca.
Slučajno izabrani uzorak sastojao se od diplomanata Sveučilišta u Rijeci koji se suočavaju s prvom odlukom o zapošljavanju. Kako je izbor posla usko povezan s njihovim očekivanjima, nadama i pogledima na buduću karijeru, ovo istraživanje ispitalo je motive koji utiču na odabir zaposlenja, te preferencije iste populacije u odnosu na izbor poduzeća različite društvene odgovornosti.
Rezultati dobiveni iz empiričkog testiranja pokazuju da su altruistični motivi manje važni hrvatskim studentima za razliku od američkih. Također se njihovi odgovori bitno razlikuju prema motivu iskazivanja leadershipa, koji je za hrvatske studente najmanje važan, dok je mogućnost iskazivanja vlastitih sklonosti, kreativnosti i osiguranje sigurne i stabilne budućnosti od prioritetne važnosti. Društvena odgovornost poduzeća odnosno budućeg poslodavca nije jasno prepoznata u svim datim slučajevima, a u jednom paru izbora sasvim je izostala. Objašnjenje je dato dijelom pomoću utjecaja kognitivnih ograničenja, a dijelom pomoću stanja opće svijesti o društvenoj odgovornosti koja u datim tranzicijskim i poslijeratnim uvjetima nije dovoljno razvijena.
Ključne riječi: preferencije, izbor karijere, društvena odgovornost poduzeća.
|