Sukladno sadašnjem španjolskom zakonodavstvu, obiteljske prestacije mogu se klasificirati u dvije glavne kategorije: novčane i nenovčane prestacije u okviru sustava socijalne sigurnosti. Ipak, ova klasifikacija je artificijelne naravi, budući da se sve obiteljske prestacije financiraju porezima i raspodjeljuju osobama čiji su prihodi ispod egzistencijalne granice koju je odredio zakonodavac.
Sa stajališta Europskog prava, španjolska je Vlada notificirala nenovčane obiteljske prestacije kao "nenovčane specijalne prestacije". Temeljem te činjenice poglavlje VII.-VIII. Uredbe br. 1408/71 ne može se primjenjivati na ove španjolske obiteljske prestacije.
U Njemačkoj se sve obiteljske prestacije financiraju porezima. Prema mišljenju Europskog suda, dječji doplatak (Kindergeld) i novčana naknada za vrijeme odgoja djece (Erziehungsgeld) koordinirane su prestacije. Složen je i težak odgovor na pitanje da li Uredba 1408/71 može također biti primijenjena na Kinderfreibeitrag i novčanu naknadu koju daje pojedina zemlja (Land) za vrijeme odgoja djeteta.
Ključne riječi: Europsko pravo, obiteljske prestacije, novčane i nenovčane prestacije, dječji doplatak.
|